سافت گزین

انتخاب نرم افزار را ساده کرده ایم

 اتوماسیون اداری آی کن در یادداشتی به بررسی ویژگی‌های این مجموعه پرداخت.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، سازمان الکترونیک آی‌کَن در مقایسه با رقبای اصلی حاضر در کشور دارای ویژگی‌ها و مزایایی است که در این نوشتار، به معرفی برخی از این ویژگی‌ها می پردازیم.

اتوماسیون اداری آی کن، با امکان مکانیزه‌کردن همه فرم های سازمانی، مستندسازی و هوشمندکردن فرآیندها، یکپارچه‌سازی و ارتباط بین نرم‌افزارها و ساخت و تهیه‌ انواع گزارش‌ها، بسیار فراتر از یک نرم‌افزار معمولی عمل می‌کند.

برخی مزایای انحصاری سازمان الکترونیک آی کن

  1. ماژول هایFCF، FUS، FST، سرویس پشت دکمه، Toolbar
  2. تأییدیه  امنیت از وزارت دفاع
  3. خدمات شهروند الکترونیک
  4. کارتابل هوشمند
  5. ماژول عصاره کارتابل آفلاین و قابل استفاده روی تبلت‌های اندروید
  6. امضای دیجیتال
  7. توانایی تبدیل اطلاعات اکثر سیستم های موجود
  8. طرح استقرار کارآمد و اثربخش
  9. قابلیت‌های منحصر به فرد موتورهای تولید فرم، تولید گزارش، تولید گردش کار
  10. کارآیی و Performance سامانه در حجم بار خیلی زیاد (بیش از ۱۵ هزار کاربر تعریف شده، بیش از ۵ هزار کاربر هم زمان)
  11. امکان تعریفAction ها برای مدیریت بهتر زمان (فاز Process و فازOrganization )

مزایای آی کن در کشور

  • وجود دفتر استانی و نمایندگی‌هایی که در کل کشور مستقر هستند و در صورت نیاز حضور مدیران پروژه با تجربه در استان
  • نیروی مقیم برای خدمات پس از فروش

توضیح اجمالی برخی مزایای فنی (موتورها و ماژول‌های سازمان الکترونیک)

  •  پشتیبانی از مرورگرهای متفاوت (Cross Browser) و انواع دستگاه ها (رایانه، تبلت، گوشی هوشمند) در ویرایش ۹
  • شهروند الکترونیک امکان برقراری ارتباط با ۳ دسته کاربر برای ارائه انواع خدمات (کاربران ناشناس، دفاتر نماینده/پیشخوان و کاربر مجاز با کارتابل مشتری)
  • ماژول توسعه‌ نرم‌افزار(SDK): جهت ارتباط با دیگر نرم‌افزارهای سازمان
  • ماژول ارتباط بین سازمانی نفر به نفرFCF(Farzin Communication Framework) : استانداردی منحصر به فرد برای ارتباط مستقیم بین دو نسخه اتوماسیون اداری آی کن
  • ماژول کارتابل هوشمند (جایریزی) :FIC (Farzin Integration Cartable):رای هوشمند کردن اسناد و مدارک وارد شده به کارتابل
  • ماژول سرویس پشت دکمه و نوار ابزار پیشرفته  (Service & Toolbar)
  • موتور تولید خدمت FUS (Farzin Service Engine):جهت سازمان‌هایی که خواهان فراخوانی و دسترسی مستقیم به صفحات سامانه‌ سازمان الکترونیک آی کن در داخل سایر برنامه‌های نصب شده در سازمان هستند. امکان دسترسی مستقیم به برخی از صفحات نرم‌افزار از طریق سایر نرم‌افزارهای سازمان از جمله پرتال سازمان و یا سیستم مدیریت دانش سازمان و … وجود دارد.
  • موتورهای فرم ساز، گزارش ساز و گردش کار به دلیل بومی بودن موتور گردش کار، قابلیت الکترونیکی کردن همه‌ روال‌های سازمانی را دارد.
  • ماژول پرداخت الکترونیک :امکان اتصال به بانک، بخشی از شهروند الکترونیک است برای خدمات پرداخت
  • ماژول یک بار ورود :Farzin SSO(Single Sign On) این ماژول این امکان را برای کاربران فراهم می‌آورد که با  لاگین کردن در شبکه داخلی سازمان دیگر نیازی به لاگین در سیستم  را نداشته و به طور خودکار وارد سیستم شوند. این ماژول به طور کامل از Active Directory و LDAP حمایت می‌کند.

توضیح اجمالی برخی مزایای رقابتی در حوزه‌ امنیت

  • تأییدیه امنیت از وزارت دفاع و دیگر مراجع ذی‌صلاح
  • امنیت اشتراکی  (Secret Sharing)
  • شناسه‌ سخت‌افزاری امن :(Farzin Secure Token) این شناسه سخت‌افزاری جهت «فوق امن» کردن ورود کاربران به سیستم استفاده می‌شود. به هر کاربر می‌توان یک شناسه‌ سخت‌افزاری تخصیص داد. از این به بعد کاربر برای ورود به نرم‌افزار نیاز به واردکردن شناسه‌ سخت‌افزاری اختصاصی خود در پورت USB کامپیوتر دارد. برای ورود کاربران به نرم‌افزار (و به ازای هر کاربر) می‌توان سیاست‌های متفاوتی را تعریف کرد.

  •  ماژول امضای دیجیتال :(PKI) سازمان الکترونیکی آی‌کَن، اولین سامانه‌ سازمان الکترونیکی و اتوماسیون اداری در کشور است که به صورت جامع از زیرساخت PKI حمایت کرده و تمامی خدمات تعریف شده در این زیرساخت را ارائه می‌کند.

  •  هویت‌سنجی و احراز اصالت کاربر در زمان ورود به سامانه (احراز اصالت دو عاملی)

  •   امکان امضای یک سند و یا بخش‌های مختلف یک سند توسط چندین کاربر

  • امکان معرفی گواهی‌نامه‌های مراکز صدور گواهی ریشه، میانی یا درون سازمانی به سامانه

  •  امکان رمزنگاری (رمزگذاری و رمزگشایی) اطلاعات

سایر مزایای رقابتی (راهکارها و نحوه‌ ارائه خدمات)

طرح استقرار کارآمد و اثر بخش: یکی از دلایل اصلی موفقیت پروژه های سازمان الکترونیک آی کن، داشتن طرح استقرار است. این قوت که با همت همکاران استقرار و پشتیبانی اجرایی می شود؛ به همراه قوت فنی محصول (که با همت همکاران تولید محقق شده است)، دو ضلع از مثلث موفقیت پروژه را تضمین می کنند که با همراهی اکثریت کارفرمایان (ضلع سوم این مثلث) باعث شده است که آمار پروژه های موفق در گروه مهندسی آی کن بسیار بیشتر از رقبا باشد.

تنوع بسیار زیاد راهکارهای قابل پیاده سازی با سازمان الکترونیک آی‌کَن: با توجه به غنی‌بودن ابزارهای اتوماسیون اداری آی کن، قدرت عمل واحد فناوری سازمان‌ها برای ارائه‌ انواع سیستم‌ها جهت مکانیزاسیون فعالیت‌های سازمانی و طراحی زیر سیستم‌ها، بالا است. برای نمونه، سیستم مدیریت مصوبات و جلسات، آرشیو الکترونیک (مانند آرشیو پرونده های کارگزینی، آرشیو پرونده های دانشجویی)، ارسال فیش حقوق در کارتابل پرسنل، سیستم ارزیابی عملکرد، ارتباط با نرم افزار RFID در شهرداری ها، ارتباط با نرم افزار آموزش در دانشگاه ها. برای نمونه، توضیح اجمالی، راهکار کیوسک اطلاع رسانی به شرح زیر است:

راهکار کیوسک اطلاع‌رسانی :(Information Kiosk) این ماژول برای ارائه سرویس پیگیری درخواست‌ها روی وب کیوسک مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از این سرویس ارباب‌رجوع و مشتری می‌تواند از طریق وب کیوسک و بدون مراجعه به واحدهای اداری داخل شرکت، با وارد کردن شماره رهگیری و رمز رهگیری روی وب کیوسک درخواست خود را درون سازمان پیگیری کند.

راهکار خدمات سامانه پیوند: امکان ارتباط یکپارچه بین محصولات آی کن و کلیه پروتکل‌های ارتباطی شامل فکس، تلفن گویا و پیامک

منبع مطلب: آی کن

پربازدیدترین مقالات سافت گزین