سافت گزین

انتخاب نرم افزار را ساده کرده ایم

خزانه در مفهوم سازمانی و حسابداری آن، محلی می باشد که وجوه نقد، چکهای دریافتی از مشتری ها، دسته چکها، اوراق بهادار، شمش طلا، و کلا اشیاء ارزشمند این چنینی را در آن نگهداری می نمایند. هر سازمانی وابسته به اندازه آن ممکن است بین یک تا حتی چندین خزانه داشته باشد.

خزانه دار کیست؟ کار خزانه دار چه می باشد؟

خزانه دار کسی می باشد که مسئولیت یک یا چندین خزانه بر عهده وی است. در سازمانها به طور معمول خزانه دارها را از بین حسابدارها انتخاب می نمایند. یکی از حسابدارهایی را که مورد اطمینان مدیر مجموعه می باشد، در این سمت مهم و کلیدی در سازمان قرار می دهند و سپس مسئولیت دریافتها و پرداختهای نقدی، دریافتها و پرداختهای چکی، دریافتها و پرداختهای مربوط به اسناد تضمینی و ... را به وی واگذار می نمایند.

ارتباط بین خزانه داری و حسابداری چیست؟

کار خزانه داری در واقع مدیریت نمودن دریافتها و پرداختهای سازمان می باشد. از طرفی دیگر در حسابداری هم به ازاء هر رویداد مالی اسناد حسابداری ثبت می کنند. بدین سبب می باشد که ارتباط تنگاتنگ و نزدیکی بین حسابدارها و خزانه دارها برقرار است. یعنی خزانه دار علاوه بر اینکه اطلاعات دریافتها و پرداختها را مدیریت می نماید، باید یک کپی از این اسناد را نیز در اختیار حسابدارها قرار دهد تا آنها از روی آن سند، ثبتهای حسابداری مربوطه را انجام دهند.

نرم افزار خزانه داری چیست و چه کاربردی دارد؟

با تعاریفی که از خزانه، خزانه دار، و همینطور کار خزانه داری ارائه گردید، تا میزانی وظایف نرم افزار خزانه داری نیز مشخص گردید. از یک نرم افزار خزانه داری انتظار می رود که وظایف زیر را انجام دهد :
خزانه دار قادر باشد تمامی دریافتها و پرداختهای نقدی اش را در آنجا ثبت و مدیریت نماید.

خزانه دار قادر باشد اسناد دریافتنی و اسناد پرداختنی (چکها و سفته ها و ...) را در آنجا ثبت و همچنین مدیریت نماید.
بهتر آنست که نرم افزار خزانه داری، خودش امکان تولید اتوماتیک اسناد حسابداری دو طرفه (دوبل) را دارا باشد، در اینصورت کار خزانه دار به مراتب کاهش و در ضمن دقتش نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

اگر نرم افزار خزانه داری، خودش اسناد حسابداری دوبل را تولید نماید، احتمال خطای خزانه دار به طور حتم بصورت چشم گیری کاهش پیدا خواهد کرد.

نرم افزار مالی و حسابداری ویوا با امکان ثبت خودکار اسناد حسابداری دقت و سرعت کارهای حسابداری شما را مدیریت می نماید.

 

منبع مطلب: ویوا رایان

پربازدیدترین مقالات سافت گزین