سافت گزین

انتخاب نرم افزار را ساده کرده ایم

مزیت های آزمون آنلاین چیست؟

یک سیستم آزمون آنلاین تعدادی مزایا در بر دارد:

صرفه جویی در کاغذ

شما هرگز مجبور نیستید سوالات آزمون را برای دانش آموزان چاپ کنید و به آنها جزوه دهید. صرفه جویی در کاغذ، صرفه جویی در درختان است و هر کسی از این موضوع خوشحال می شود. 

صرفه جویی در زمان

شما می توانید آزمونی برگزار کنید که به صورت خودکار نمره دهد. اگر شما از سوالات چند گزینه ایی استفاده کنید، هرگز مجبور نخواهید شد که دوباره آزمون را چک کنید. سیستم آزمون آنلاین بدون هیچ زحمتی و کاملاً به صورت اتوماتیک می باشد. 

صرفه جویی بیشتر در زمان

توزیع آزمون هیچ وقتی از شما نمی گیرد. فقط باید آدرس ایمیل دانش آموزان را آپلود کرده و برای آنها دعوتنامه آزمون را ارسال کنید و بعد از آزمون، دانش آموزان فوراً نتیجه را دریافت می کنند. 

صرفه جویی در پول

لازم نیست شما هیچ برگه ایی بخرید. ارسال یک ایمیل رایگان می باشد. بزرگترین مزیت این است که : دانش آموزان شما مجبور نیستند برای انجام آزمون در کلاس جمع شوند. آنها می توانند آزمون را در یک زمان مشخص و به شیوه خودشان انجام دهند. شما مجبور به اجاره کلاس نمی باشید. شما مجبور نیستید کسی را استخدام کنید که در حین آزمون مراقب دانش‌آموزان باشد.

صرفه جویی در پول دانش آموزان

دانش آموزان مجبور نیستند برای انجام آزمون به محلی خاص سفر کنند. بنابراین دانش آموزان در هر جایی که هستند می‌توانند آزمون را انجام دهند.

امنیت بیشتر

شما می‌توانید بانک بزرگی از سوالات به همراه تعداد زیادی سوال تهیه کنید. هر کدام از دانش آموزان به طور تصادفی سوالات را دریافت می‌کنند .

معایب آزمون آنلاین چیست؟

  • به ذهن بسپارید که دانش آموزانتان آزمون را به روش خودشان و در زمان معین بدون این که کسی آنها را چک کند، انجام خواهند داد. بنابراین برای ارائه دادن این وضعیت باید سوال ها را تغییر دهید. شما باید سوال هایی طراحی کنید که به آسانی در کتاب و اینترنت یافت نمی شود. یا این که می توانید به هر کدام از سوال ها یک زمان سنج اضافه کنید در نتیجه زمانی برای جستجو کردن جواب نخواهند داشت.
  • سوال های اپن بوک (متن آزاد) برای این آزمون عملی خواهد بود اما آنها به طور خودکار نمره ایی دریافت نمی کنند و خود شما باید آنها را چک کنید.
  • سیستم آزمون آنلاین تا حدی مستعد تقلب می باشد. بنابراین شما باید به یاد داشته باشید که چه آزمونی گرفته اید. آیا شما می خواهید بلافاصله بعد از آزمون، نتایج آن را به اشتراک بگذارید؟

در این موارد شما می توانید مجموعه ایی از سوالات را مطرح کنید تا مشکلات ناشی از تقلب را حل کنید. ارائه دادن تمام سوال ها و جواب های بانک سوال به دانش آموزان صحیح می‌باشد. زیرا آنها تمام سوال ها و جواب ها را از حفظ یاد می‌گیرند. و زمانی که آزمون را انجام می‌دهند به خوبی بر آن تسلط دارند.

اکنون شما مزایا و معایب آزمون آنلاین را به خوبی می‌دانید. ممکن است بخواهید اطلاعات بیشتری درباره تفاوت بین تست و آزمون داشته باشید‌.

چرا از سیستم آزمون آنلاین استفاده می شود؟

دلایل زیادی برای استفاده از سیستم آزمون آنلاین وجود دارد، اما دلیل اصلی آن درهم شکستن مزایایی است که شما با استفاده از سیستم آزمون آنلاین به جای روش قدیمی آزمون کاغذی به دست می آورید.

منبع مطلب: تستاپ

پربازدیدترین مقالات سافت گزین