سافت گزین

انتخاب نرم افزار را ساده کرده ایم

شروع کردن یک کسب و کار جدید نیازمند تحقیق و برنامه ریزی زیاد می باشد. بخش بازاریابی طرح کسب و کار شما یکی از مهم ترین قسمتهای استراتژی کلی کسب و کار شما است.

روش های بازاریابی موفق، نیاز مشتری را به میل و درخواستش برای محصول یا خدمت شما تبدیل می کند.

  • بازار خود را بشناسید:

تحقیق بازار قدم اول در طرح توسعه بازاریابی می باشد. مشتریان هدف خود را تعیین کنید. سن، شیوه زندگی و سطح درآمد از مشتریان آتی شما تاثیر مستقیمی بر جاییکه پولهای تبلیغاتی تان را خرج می کنید، می گذارد. مشتریانتان در جستجوی چه چیزی هستند؟ مجلات تجاری را برای آمار و روند خرید بررسی کنید. از کتابخانه خود جهت شناسایی اسناد محلی، نظرات نشریافته و گزارشات مربوط به بازار کسب و کارتان بازدید نمائید. یک کسب وکار خرده فروشی محلی به طرز متفاوتی از یک ارباب رجوع  بین المللی خرید و فروش می کند. آمار هدف خود را بشناسید و بر روی بازاریابی آنها تمرکز کنید.

  • رقابتتان را بررسی کنید:

پایش رقابت در همه جنبه های کسب و کار، از جمله بازاریابی مهم است. کشف کنید که چه نوع تکنیک بازاریابی را رقیبانتان استفاده می کنند، نقاط قوت و ضعفشان را ارزیابی کنید و ایده های جدید را برای تحت الشعاع قراردادن آنها توسعه دهید. بر کشف آنچه که ارزش رقبا در تبلیغاتشان نشان داده می شود و تلاش برای ارائه در سطح بالاتر تمرکز کنید.

  • کالاها و خدماتتان را قیمت گذاری کنید:

کاهش قیمت همیشه پاسخی برای شکست دادن رقبا(رقابت) نیست. بله شما باید قیمت را درست مثل یک مشتری مقایسه کنید. مهم است که شما توجه زیادی به تمامی قیمت ها و هزینه کالاهای سودمندتان داشته باشید. پولی که برای تحقیق و توسعه خرج می کنید مثل مواد خام و حقوق مهم است. ممکن است برای جلب مشتری با قیمت کم برای بدست آوردن کسب و کار وسوسه شوید اما این می تواند برای آینده شرکت شما مضر باشد. تقویم بازاریابی باید 1 سال زودتر برنامه ریزی شود. پول تبلیغاتتان را در طول سال بودجه ریزی کنید. تخفیف تعطیلات و فروش فصای باید برنامه ریزی شده باشد و برای عرضه نهایی خوب سنجیده شده باشد.

  • افتتاحیه بزرگ و باشکوه:

اگر کسب و کار شما یک مغازه آجر و ملات است، معامله جدیدتان را جشن بگیرید. از افراد مهم محلی برای جشن بریدن ربان دعوت کنید و اجازه دهید رسانه ها در مورد آن اطلاع داشته باشند. ایستگاه های تلویزیون محلی، رادیو، روزنامه ها ممکن است کسب و کارتان را به طور رایگان تبلیغ کنند که اینگونه شما مورد توجه و احترام جامعه قرار می گیرید. مراقب باشید هرچند اگر مردم علاقه مند نباشند و تعداد شرکت کنندگانتان کم باشد؛ شما بر علیه خودتان بازاریابی کرده اید.

  • برندتان را توسعه دهید:

یک برند برای شرکتتان با استفاده از یک رنگ یا طرح خاص و یک لوگوی حرفه ای طراحی شده برای کسب و کارتان را در ذهن خود بسازید. آن را ساده و به یاد ماندنی نگه دارید و همه جا از آن استفاده کنید. نشانه ها، کارت های کسب و کار، وب سایت ها، تبلیغات در صفحات تجاری و هر بروشور چاپی باید شامل لوگو و رنگ های شرکت شما باشد.

  • شبکه و ارتباطات:

برای کارآفرینان یا کسب و کار کوچک، پیدا کردن اولین مشتری ها سخت است. از تجربه کسانی که دارای تخصص در زمینه كاری شما هستند که ممکن است برای ایجاد کسب و کارتان کمک کنند، استفاده کنید. به جامعه فروشندگان و سازمانهای محلی عضو شوید. با سایر مالکان کسب و کار در جلسات ماهیانه دیدار کنید و اشتراک گذاری ایده ها، ارزش کم هزینه عضویت هستند. با سایر کسب و کارها مشتریان عمومی بدون رقابت مستقیم می شوند به اشتراك میگذارند، دور هم جمع شوید. ارجاعات یک راه عالی برای شروع کسب و کارتان است.

  • واقعیت كنونی وب:

راه اندازی وب سایت مقرون به صرفه است و باید برای هر کسب و کاری انجام شود. بسیاری از شرکت های میزبانی کننده وب دارای تیم های پشتیبانی عالی هستند که می توانند حتی بیشترین صاحبان کسب و کار بدون دانش در زمینه کامپیوتری را برای راه اندازی یک سایت موثر کمک کنند. اجتماعی شدن نیز مفید است. توئیتر و فیسبوک مثال های خوبی برای تبلیغات رایگان در سایت هستند. همچنین بسیاری از سایتهای رایگان کسب وکار هستند که می توانند با اطلاعات شما سفارشی سازی شده و به وب سایتتان لینک شود.

پربازدیدترین مقالات سافت گزین