سافت گزین

انتخاب نرم افزار را ساده کرده ایم

واحدهای تولیدی همواره با مشکلاتی از قبیل : نبود یکپارچگی داخلی، نامناسب بودن مدیریت موجودی و اشکالاتی در جریان کارها که احتمال تبدیل به حفره‌های بزرگ را دارند دچار اختلال می‌شوند. عدم انعطاف‌پذیری در عملیات، نبود برنامه‌ریزی مشخص و گردش کارهای کند و معیوب منجر به نارضایتی مشتریان می‌شود که تمام این موضوعات به نوبه‌ی خود میتواند باعث شکست کسب‌ و کار شما شود. اگرچه، شما با استفاده از یک ERP مناسب این توانایی را خواهید داشت تا منابع خود را مدیریت کنید و برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید و ریسک شکست را تا حد بسیار زیادی کاهش دهید.

سیستم‌های ERP از چند دهه گذشته تا کنون بسیار مورد توجه واحدهای تولیدی قرار گرفته‌اند. البته در گذشته ERPها تنها چند صنعت خاص را پوشش می‌دادند. اما اکنون تمامی صنایع را زیر پوشش خود قرار می‌دهند. در واقع امروزه بدلیل اینکه تامین‌کننده‌های بزرگ ERP با نسخه‌های سفارشی‌سازی شده وارد بازار این صنعت شده‌اند،ERP ها تقریبا تمامی فرایندهای صنایع تولید را پوشش می دهند.

 شفافیت و کنترل عملیاتی

سیستم ERP برای مدیران شفافیت در امور و کنترل راحت‌تر در تمامی مراحل را به همراه خواهد داشت، و همچنین این قابلیت را به کاربران خواهد داد که در هر بخش از سازمان بتوانند به اطلاعات مورد نیاز خود در بخش‌های دیگر سازمان دسترسی داشته باشند؛ این امر باعث می‌شود تا افراد بتوانند تصمیمات آگاهانه و به موقعی را بگیرند.

 استفاده بهینه از منابع و کاهش هزینه‌ها

ERP فرآیندهای زمانبر و دستی سازمان را به فرآیندهایی اتوماتیک و آسان تبدیل می‌کند. ٍERPها با قرار دادن اطلاعات درست و مورد نیاز هر فرد باعث کاهش هزینه‌های عملیاتی می‌شوند. ERPها با قابلیت برنامه‌ریزی خود به شما امکان این را خواهند داد که تولید خود را تا حداکثر ظرفیت بالا ببرید؛ این نرم‌افزار به شما این امکان را نیز می‌دهد تا موجودی خود را ردیابی کنید و در هر لحظه از میزان دقیق آن اطلاع داشته باشید بنابراین خواهید توانست تا برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید. این تا حد زیادی به ذخیره‌سازی اقلام موجود در انبار کمک خواهد کرد و هزینه‌های انبار را کاهش خواهد داد. بنابراین، با استفاده از یک ERP شناخته شده مدیران این توانایی را خواهند داشت تا هزینه‌ها را کاهش دهند، خرابی ماشین آلات را پیش بینی کنند و بهینه‌سازی منابع را داشته باشند.

 افزایش رضایت مشتریان با تحویل بموقع

تحویل به موقع محصولات به عنوان یکی از معیارهای کلیدی در تولید تلقی می‌شود، همیشه دلیل اصلی نارضایتی مشتریان عدم تحویل بموقع است. تاخیر در تحویل تحت تاثیر عوامل زیادی است که در صورت عدم وجود ERP تبدیل به مشکلی خواهد شد که فراتر از کنترل مدیریت خواهد بود. با این حال، با یک ERP، واحدهای تولید قادر به تهیه برنامه‌های دقیق تولید، کنترل کامل موجودی و تسهیل در زمان‌بندی خواهند بود، این امر باعث هماهنگی با کانال‌های تولید خواهد شد که تحویل بموقع را بهمراه خواهد داشت.

البته باید این موضوع را نیز در نظر گرفت که گرچه ERP می‌تواند بسیاری از مشکلات موجود در تولید را پوشش دهد اما تنها راه‌اندازی آن کافی نیست صاحبان کسب‌وکارها و مدیران باید ارائه‌دهندگانی را انتخاب کنند که تجربه کافی در صنعت آن‌ها را داشته و بتواند نرم‌افزار را بر اساس نیازهای آن سازمان سفارشی کند، فقط در این صورت است که ERP توانایی حل کردن چالش‌های موجود در سازمان شما را خواهد داشت و برنامه‌ریزی مناسبی برای شما ارائه خواهد داد.

 

 

منبع مطلب: توسعه یکپارچه ایلیا

پربازدیدترین مقالات سافت گزین