سافت گزین

انتخاب نرم افزار را ساده کرده ایم

 ایده ی فلسفی ارسطو مبنی بر اینکه "کل، چیزی فراتر از مجموع اجزای آن است" همیشه من را متعجب کرده است. اگر من یک پیتزای 8 تکه داشته باشم و تمام برش ها را کنار هم جمع کنم، من هنوز یک پیتزا دارم، پس چگونه یک پیتزا می تواند بزرگتر از 8 تکه ی آن باشد؟

این موضوع هیچ معنایی نمی داد تا زمانی که یک چیزی را فهمیدم...

متوجه شدم که این مسئله در مورد معادله های منطقی و ریاضی نیست ، بلکه به این معنی است که چگونه "اجزاء" یک "کل" را تشکیل می‌دهند.

به نظرم چیزی بیشتر از اینکه تکه های پیتزا بصورت دایره‌ای زیبا چیده شوند، جذاب به نظر نمی‌رسد. همچنین، اگر من یک تکه از آنها را به 8 برش تقسیم کنم، چیز بسیار متفاوتی می شود نسبت به زمانی که کل پیتزا را به 8 تکه مساوی تقسیم کنم.

ERP، سیستم های اطلاعاتی و دیگر نرم افزارهای تجاری را در نظر بگیرید. سه موضوع عمده در کسب و کار!

 هر یک از آن‌ها ممکن است چندین بخش داشته باشند و زمانی که در یک راهکار مشخص مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌تواند یک چیز عالی باشند، اگر آن‌ها را یکپارچه نکنید و آن‌ها را از هم جدا کنید، شاهد شاخص‌های ناموزون در تمام بخش ها خواهید بود و این اختلاف در هر جایی که باشد ناقض تصمیم گیری صحیح خواهد بود.

بنابراین وقتی من به راهکار نرم افزاری پارسان Parsan ERP نگاه می‌کنم و اینکه چگونه تمام بخش‌های تابع آن به روشی منسجم و یکپارچه عمل می‌کنند، من نیز به درکی مشابه آن مرد عاقل در دوران باستان می‌رسم.

هنگامی که من در مورد توانایی پارسان Parsan ERP  برای ذخیره تمام عناصر اطلاعاتی در یک بانک اطلاعاتی واحد مانند MS SQL Server  فکر می کنم هیجان زده می شوم، پارسان به من اجازه می دهد منابع اطلاعاتی مختلف را در یک بانک اطلاعاتی واحد تجمیع کنم. تصور کنید اگر اطلاعات را از منابع مختلف با توجه به ترجیحات کاربران تحویل بگیرید.... چقدر مخاطره آمیز است که براساس تفاوت ها تصمیم گیری کنید!

چنانچه کسب‌وکار شما و عملیات های موجود در آن با راهکار جامع پارسان Parsan ERP یکپارچه شود و در دسترس تمام کاربران قرار گیرد توان عملیاتی کسب و کار یا سازمان شما افزایش یافته و کارایی و اثربخشی را همراه خود به ارمغان می آورد، تنها در این حالت است که مدیران بخش های مختلف می توانند با اطمینان بالاتری تصمیم‌گیری های حساس را انجام دهند و از فرصت های پیش روی کسب و کار استقبال نمایند.

وقتی من گرسنه ام می شود یک پیتزای کامل خیلی بهتر از یک تکه کوچک از آن است. ممکن است من فقط به یک تکه از آن نیاز داشته باشم اما وقتی بچه ها را هم به حساب بیاورم، نیاز به یک پیتزا با تکه های زیاد خواهم داشت تا هر کسی به اندازه نیاز خودش سهمی از آن بردارد.

 

  بنابراین، دفعه بعد که شما یک پیتزا را می بینید، به یاد داشته باشید که یک راهکارERP  خوب چیزی فراتر از مجموع سیستم های یکپارچه اطلاعاتی می باشد.

 

 

سجاد بیات 

پربازدیدترین مقالات سافت گزین