سافت گزین

انتخاب نرم افزار را ساده کرده ایم

افزایش فروش در دوران بد اقتصادی

(مناسب فروشگاه ها)

حتی در شرایطی که وضعیت اقتصادی ناخوشایند است، فروشگا های خرده فروش می توانند با بهره گیری از تکنیک های مناسب کسب و کار خود را رونق دهند. بخاطر داشته باشید که وضعیت اقتصادی همواره و لزوما با وضعیت عملکرد کسب و کار شما همسو و مرتبط نیست. آنچه که در خبرها می بینیم و می شنویم همیشه درست نیست. حتی در مواقعی که شرایط اقتصادی در بدترین حالت خود قرار دارد، شرکت هایی هستند که رشد و رونق دارند. شرکت شما می تواند یکی از این کسب و کارها باشد به شرطی که راهکارهای مناسب را انتخاب و اعمال کنید.

 

  • آنلاین باشید

فروش آنلاین با رغبت و تمایل مردم به خریدهای غیرحضوری رو به افزایش است، از این رو کم اهمیت تلقی کردن آن اشتباه است. اگرچه روش آنلاین می تواند هم نتیجه خوب و هم بد داشته باشد، اما در نظر داشته باشید که این روش تنوعی از فروش است.

از طرق مختلف می توانید کالا یا خدمات خود را به صورت آنلاین بفروشید:

  • وب سایت و اپلیکیشن خودتان
  • وب سایت ها و اپلیکیشن های فروشگاهی مشارکتی
  • صفحات نیازمندی ها 

این روش حتی اگر فروش شما را تا حد زیادی بالا نبرد، باعث می شود خریدهایی صورت بگیرد که در غیر این صورت نمی توانستید داشته باشید.

 

  • موقعیت مکانی خوب و مناسبی را برای فروشگاه خود انتخاب کنید

موقعیت مکانی برای فروشگاه های خرده فروش همیشه عامل مهمی بوده است، از این رو باید مکانی را انتخاب کنید که بازار هدفتان براحتی به آنها دسترسی داشته باشد. بسیاری از مردم حاضر نیستند برای رسیدن به فروشگاه شما مسیر خود را عوض کنند یا حتی چندین کوچه را پیاده طی کنند، بنابراین قراردادن محصولات خود در مسیر آنها بهترین روش برای رسیدن به فروش بیشتر خواهد بود.

دریافت سفارشات و ارسال فوری کالاها نیز کمک شایانی در افزایش فروش شما خواهد داشت.

پاساژها مکان بسیار خوبی برای بسیاری از مغازه های خرده فروش(بسته به نوع جنس شما) هستند چراکه فرصت جذب مشتری های تصادفی در این مکان ها بیشتر است. این مزیت فروش شما را افزایش می دهد، اما سعی کنید پیش از شروع حتما از قوانین پاساژ یا مرکز خرید به خوبی مطلع شوید زیرا در برخی موارد بسیار سخت گیرانه هستند.

 

  • به ترند های روز توجه داشته باشید

تغییر مداوم بین ترندهای مختلف و نتیجتا داشتن کالاهای مختلفی که دیگر کسی خواستار آنها نیست (زیرا ترندها به همان سرعتی که شکل می گیرند محو نیز می شوند) دردسازو مشکل ساز خواهد بود.

با وجود این، اگر حواستان را به اتفاقات اطراف خود جمع کنید و ترند مناسبی را انتخاب کنید، می توانید درآمد خوبی از آن داشته باشید. برای مثال در جام جهانی سال 2014 بعد از حادثه گاز گرفتن سوآرز یک شرکت چینی سریعا افدام به تولید دربازکن به شکل سوآرز کرد و ظرف کمتر از یک ماه چند ده هزار درباز کن را به فروش رساند، همچنین  می توانید ترندهایی که ماندگار هستند را تشخیص دهید و با اضافه کردن خط تولید جدید درآمد بیشتری کسب کنید.

 

  • متمایز باشید

آیا محصولات شما در ۵ فروشگاه دیگر در شهرتان پیدا می شود؟ پس، باید سعی کنید متمایز باشید. وقتی یک محصول خاص فقط در مغازه شما فروخته می شود، مردم مجبور هستند برای تهیه ی آن به مغازه شما بیایند. اما در غیراین صورت، باید سعی کنید آنقدر متفاوت باشید که خریدار فروشگاه شما را برای خرید محصول خود انتخاب کند.

روش های زیادی برای متمایز بودن از دیگر فروشگاه ها وجود دارد که می توانید از آنها بهره مند شوید. بعنوان مثال، فروشگاه های موضوعی می تواند بخوبی کارگر موثر واقع شود، البته ممکن است برخی از مشتریان را نیز دور کند یا ترفندهایی مانند کارت خریدار ثابت که مشتریان را به خرید مجدد ترغیب می کند.

در واقع می توان گفت اگر محصولات متمایزی ندارید حد اقل برخورد متمایزی با مشتریانتان داشته باشید

 

  • کارمند و فروشنده خوب استخدام کنید

فروشندگان نقش بسیار مهمی در رشد و رونق و یا سقوط فروشگاه دارند. رفتار محترمانه، خوب و دلسوزانه فروشنده نسبت به افرادی که وارد فروشگاه می شوند در مراجعه مجدد آنها برای خرید بسیار تاثیرگذار است. مردم از خرید در فروشگاه هایی که با آنها خوب برخورد می شود لذت می برند و از رفتن به مغازه ای که فروشندگان آن عبوس و بداخلاق هستند اجتناب می کنند.

اگرچه بیشتر موفقیت شما به استخدام افراد مناسب بستگی دارد، اما بخاطر داشته باشید که کارمندان معمولا با مشتری طوری رفتار می کنند که رییس شان با آنها برخورد داشته است. بنابراین، اگر محیطی خوشایند برای کارمندان خود فراهم کنید و مزایا و منافعی را به آنها اختصاص دهید، مشتریان شما هم از خدمات بهتری بهره مند خواهند شد.

 

  • فهرست موجودی خود را بررسی کنید

تمام کسب و کارها بخاطر دزدی های خود کارمندان یا افرادی که به نیت دزدی وارد مغازه می شوند متحمل ضررهایی می شوند. به منظور اجتناب از چنین ضررهایی، بسیاری از شرکت ها قیمت ها را کمی افزایش می دهند تا موارد اجتناب ناپذیری مانند مورد مذکور جبران شود. با وجود این، باید فهرست موجودی خود را مستمرا پیگیری و بررسی کنید تا دزدی ها را بتوانید شناسایی کنید. علاوه بر این، مثلا اگر دزدی در ناحیه ی خاصی از فروشگاهتان بیشتر رخ  می دهد، آیتم های بزرگتری که پنهان کردنش سخت تر است را در آن بخش قراردهید یا وضعیت امنیتی آن ناحیه را بالا ببرید. همچنین می توانید چیدمان آیتم های ویترین مغازه خود را طوری تغییردهید که از پیشخوان اشراف کامل بر آن داشته باشید.

 

  • حراجی و تخفیف بگذارید

مشتریان همواره خواستار معامله خوب هستند، اما این امر در دوران رکود و سخت اقتصادی بیش از همیشه مشهود است. گذاشتن تخفیف به طور منظم روش بسیارخوبی است برای جذب مشتریان و خلاص شدن از شر تمام کالاهایی که فضا را اشغال می کنند اما به راحتی فروخته نمی شوند ( این کالاها اگر با قیمت پایین تر عرضه شوند راحت تر به فروش می رسند).

یکی دیگر از مزایای حراجی اینست که مردم برای خرید اجناس تخفیف خورده وارد مغازه می شوند اما محصولات دیگر را نیز می خرند. سعی کنید حراجی ها و تخفیف های خود را به خوبی تبلیغ کنید تا مشتریان جدیدی که به راحتی ممکن است به مشتری ثابت بدل شوند را جذب کنید.

 

نویسنده : جنسیس دیویس

مترجم:گروه ترجمه واژه پردازان

تصحیح و بازنویسی: ایمان غلامی 

منبع مطلب: گروه نرم افزاری میلیونر

پربازدیدترین مقالات سافت گزین