سافت گزین

انتخاب نرم افزار را ساده کرده ایم

چگونه فروش خود را در دوران رکود افزایش دهیم؟
اگرچه مشتریان در دوران سخت اقتصادی درآمد خالص کمتری دارند، اما می توانید با استفاده از استراتژی های خلاقانه فروش خود را در چنین دوران هایی افزایش داده و به کسب وکار خود رونق دهید. برای انجام این کار، باید طرز فکر و نگرش مشتریان که برای تامین معیشت خود با مشکلات بیشتری روبرو هستند و همچنین فرصت هایی که از اولویت بندی آنها در صرف بودجه خود ناشی می شود را به خوبی درک و شناسایی کنید.

رابطه با مشتریان:
مشتریان نیروی حیاتی کسب و کار شما هستند و در دوران رکود باید بیش از همیشه به آنها اهمیت دهید. سعی کنید با نشان دادن و ابراز قدرانی خود از انتخاب مشتریان انگیزه بیشتر و محکم تری را در آنان برای انتخاب مجدد کالا یا خدمات خود ایجاد کنید. مزایای نامشهود محصول یا خدمات خود را شناسایی کنید و مستمرا آنها را بهبود دهید. بعنوان مثال، اگر مرکز اسپا دارید، سعی کنید در کنار خدمات معمول، خدمات بیشتری را برای مشتریان خود فراهم کنید تا اوقات بهتری را در مرکز شما تجربه کنند. اسامی و علایق آنها را به خاطر بسپارید. وقت بیشتری برایشان بگذارید، به صحبت هایشان به دقت گوش دهید و به زبان بدنشان توجه داشته باشید. با انجام این کارها، هم آنها از مراقبت های بهتری بهره مند خواهند شد، هم شما در رابطه با نحوه برآوردن نیازهای آنها اطلاعات بهتر و بیشتری کسب خواهید کرد.

نرم افزار باشگاه مشتریان میلیونر را ببینید

قیمت محصول:
وقتی مشتری پول کمتری برای خرج کردن دارد، مسلما نسبت به خریدهای خود و هزینه ای که صرف میکند حساس تر است. اگرچه کاهش قیمت ها تا حدی که برای شما درآمدزا نباشد معقولانه نیست، اما می توانید ترکیب محصولات خود را تغییر دهید و به جای محصولاتی که مشتری را به پرداخت مبالغ زیاد وادار می کند بر آیتم هایی با قیمت کمتر متمرکز باشید. اگر همچنان تمایل دارید محصولات گران قیمت خود را نیز داشته باشید، می توانید آنها را در فضایی قرار دهید که توجه کمتری را جلب می کند.

ارزش محصول:
در دوران رکود، سعی کنید حداکثر ارزشی که می توانید را نسبت به قیمت محصول یا خدمات خود را برای مشتریان فراهم کنید. به آنها نشان دهید که ارزش خدمات یا کالای شما بیشتر از هزینه ای است که پرداخت کرده اند. اگر طول عمر محصول شما در مقایسه با رقبا بیشتر است، پس اندازی که مشتری از این طریق می تواند داشته باشد را با دقت برای آنها شرح دهید. اگر محصول غذایی شما از دیگر رقبا سالم تر و خوشمزه تر است، استراتژی بازاریابی خود را بر نشان دادن این برتری به مشتریان بالقوه متمرکز کنید. آگاه کردن مشتریان از مزایای محصول آنها را ترغیب می کند تا علیرغم شرایط سخت مالی مبلغ بیشتری بپردازند. اگر محصول یا خدماتی را برای مشتریان فراهم کنید که از نظر آنها ارزش هزینه کردن را دارد، قطعا برای خرید مجدد محصول شما اقدام خواهند کرد.

بازاریابی خلاقانه:
در دوران رکود، هزینه و سرمایه شما برای بازاریابی نیز محدود خواهد بود. اگرچه این محدودیت ظاهرا مانعی برای داشتن بازاریابی موفق محسوب می شود، اما یک فرصت هم میتواند باشد: در واقع، داشتن پول کمتر باعث می شود تا مخارج خود را با دقت بیشتری ارزیابی کنید و استراتژی های خلاقانه ای برای بازاریابی محصول خود ابداع کنید. با دیگر کسب و کارها مشارکت کنید تا مشتریان ثابت بیشتری داشته باشید. برای شناسایی مشخصه هایی مانند سن، جنسیت، سطح درآمد و ... مشتریان خود وقت بیشتری بگذارید تا بازاریابی شما به طور موثرتری هدفمند باشد. با استفاده از رسانه های اجتماعی سعی کنید محصولات خود را بشناسانید و برند و هویت کسب و کار خود را توسعه دهید. از مشتریان خود بخواهید محصولات شما را به دیگران معرفی کنند و برای این کار پاداشی برای آنها در نظر بگیرید.

 

برای مطالعه قسمت دوم و سوم مقاله به سایت زیر مراجعه نمایید:
www.softmiliac.com
نویسنده: Devra Gartenstein
مترجم: واژه پردازان
تصحیح و بازنویسی : ایمان غلامی

پربازدیدترین مقالات سافت گزین