سافت گزین

انتخاب نرم افزار را ساده کرده ایم

در هر اقتصاد مدرن مالیات تقریبا واقعیت زندگی است. در میان چیزهای دیگر، جمع آوری مالیات تضمین می کند که شهروندان یک کشور در هنگام بیکاری دارای یک شبکه اجتماعی هستند. با این حال، یک خط فکری وجود دارد که ادعا می کند، نرخ های پایین مالیات در واقع بیکاری را کاهش می دهد.

Unknown Object

چگونه نرخ های مالیات بر نرخ بیکاری تاثیر می گذارد؟

 نرخ مالیات یک عامل است که بر عرضه کالا و خدمات تأثیر می گذارد. هنگامی که مالیات بالا است، این هزینه تولید را افزایش می دهد، به این معنی که هزینه بالاتری برای کالاها و خدمات است. این امر موجب کاهش مقدار کالاها در یک شرکت مایل به عرضه می شود.

مالیات بالا نیز بر درآمد قابل مصرف تأثیر می گذارد، که منجر به کاهش تقاضا برای کالاها و خدمات می شود.

هنگامی که به طور کلی تقاضا و عرضه در اقتصاد پایین تر است، فرصت های کمتر برای اشتغال وجود دارد و این به میزان بیکاری بالاتر می انجامد.

چگونه نرخ های مالیات پایین می تواند تقاضا را در اقتصاد افزایش دهد؟

 با افزایش تقاضا برای کالاها و خدمات، کارگران بیشتری برای پاسخگویی به افزایش تقاضا کار می کنند. در نتیجه این بیکاری را کاهش می دهد.

کل مقدار تقاضا برای کالاها و خدمات در یک اقتصاد معین، شامل 4 مورد می شود: هزینه های مصرف کننده، سرمایه گذاری، هزینه های دولتی و تعادل تجارت (تفاوت بین صادرات و واردات).

با کاهش مالیات، یک کشور قادر خواهد بود این چهار عامل را تحت تاثیر قرار دهد تا تقاضا را به روش های زیر افزایش دهد:

هزینه مصرفی - با کاهش مالیات، افراد سهم بیشتری از پرداخت هزینه های خود را به دست می آورند. درآمد قابل استفاده را افزایش می دهد و هزینه های اقتصادی را افزایش می دهد.

سرمایه گذاری - با کاهش مالیات، شرکت ها سرمایه بیشتری برای سرمایه گذاری دارند و رشد بیشتری را ایجاد می کنند. این باعث می شود که مارپیچی مثبت به سمت افزایش تقاضا و به نوبه خود مشاغل جدید ایجاد شود.

هزینه های دولت - کاهش مالیات، درآمد مالیاتی را که در کوتاه مدت جمع آوری می شود کاهش می دهد، با این حال، در بلندمدت از افزایش رشد درآمد شرکتها افزایش خواهد یافت. این افزایش درآمد مالیاتی می تواند توسط دولت برای بهبود زیرساخت های عمومی مورد استفاده قرار گیرد. این به تقاضای کارگران برای تکمیل این مشاغل منجر خواهد شد.

تعادل تجارت - با کاهش مالیات، شرکت ها برای تامین منابع مالی خود در کشور، انگیزه بیشتری دارند، و نه حرکت آنها در خارج از کشور. مالیات های پایین تر نیز باعث جذب سرمایه از کشورهای خارجی می شود که در سطح داخلی آنها سرمایه گذاری می شود، اگر نرخ مالیات آنها نسبتا بالاتر باشد. این دو چیز اجازه می دهد که سرمایه بیشتر و سرمایه گذاری در اقتصاد داخلی صرف شود.

چگونه مالیات های پایین موجب افزایش عرضه در اقتصاد می شود؟

 با افزایش تمایل شرکت ها به عرضه کالاها و خدمات، افراد بیشتری به کار خود ادامه می دهند.

نرخ های مالیاتی پایین تر می تواند تمایل شرکت ها به عرضه کالاها و خدمات را در موارد زیر افزایش دهد:

افزایش مشوق کار - این استدلال وجود دارد که مالیات بر درآمد پایین تر می تواند کارگران را برای ساعت های بیشتر ترغیب کند، زیرا حقوق و دستمزد آنها افزایش می یابد.

بهبود فناوری و تجهیزات - صرفه جویی در مالیات می تواند برای بهبود تجهیزات تولید صرف شود.

بهبود بهره وری کارگران - از طریق آموزش و توسعه مهارت های آنها.

 همانطور که می بینید، مدیریت یک اقتصاد پیچیده است. متغیرهای زیادی وجود دارد که می تواند بر نرخ بیکاری تاثیر بگذارد و راه حل جهانی برای هر کشور وجود ندارد.

با این وجود، هنگامی که به درستی اجرا می شود، کاهش نرخ مالیات می تواند اثرات مثبت در اقتصاد ایجاد کند که می تواند منجر به کاهش نرخ بیکاری شود.

پربازدیدترین مقالات سافت گزین