سافت گزین

انتخاب نرم افزار را ساده کرده ایم

هر کسب و کار، به دلایل مختلف و به طور مداوم باید از وضعیت مالی خود آگاه باشد. دانستن اینکه چگونه این شرکت مالی مؤثر است و منجر به بهبود بهره وری عملیاتی، تصمیم گیری تحصیلی، پیش بینی استراتژیک و مدیریت منابع، از جمله استعداد می شود. شناخت معقول چند شاخص کلیدی و برخی از نسبت های ساده می تواند مقدار زیادی را نشان دهد.

روش های تعیین موقعیت مالی کسب و کار شما

1. تجزیه و تحلیل صورتهای مالی و مقیاس:
مهم این است که بیانیه های مالی دقیق مانند گزارش های ترازنامه و بیانیه های درآمد و هزینه ها را محاسبه کنید و نسبت های مرتبط مانند سود ناخالص، سود خالص، درآمد قبل از سود، مالیات، استهلاک (EBITDA) و غیره را محاسبه کنید. کسب و کار سود یا زیان آور است.
حتی اگر شرکت پس انداز سود و تعهدات مالی خود را به سود خود بپردازد، آیا هنوز هم در سیاه و سفید است، باید محاسبه ارزش افزوده و پرداخت هزینه‌های سربار دیگر مورد ارزیابی قرار گیرد. شرکت‌هایی هستند که سود ناخالصی دارند اما خسارت خالصی را در گزارش های مالی خود دارند. برخی از شرکت‌ها حتی ممکن است درآمد خود را قبل از پرداخت مالیات نهایی و تعهدات بهره محاسبه کنند. اما هنگامی که تعداد EBITDA وارد می شود، این ارقام به نظر نمی رسد بسیار چشمگیر باشد. اینها تمام اعدادی است که کسب و کار باید از آن آگاهی داشته باشد.

2. تجزیه و تحلیل درآمد و بدهی های دوره ای:
یک کسب و کار نیاز به نقد ینگی مایع در همه زمان ها یا حداقل دارایی هایی است که می تواند به صورت نقدی در مدت کوتاهی تبدیل شود. آیا بدهکاری های شما به موقع پرداخت می شود؟ آیا وضعیت سرمایه کار شما پایدار است؟ آیا درآمد شما دائما بیش از هزینه های شما است؟ اینها همه سوالات انتقادی هستند که باید پاسخ داده شوند. درآمدباید از عملیات اصلی تولید شود؛ یک مورد نادر که در آن شما برخی از دارایی های ثابت را درآمد کسب می کنید نمی تواند یک جریان درآمد قابل قبول باشد.

3. تجزیه و تحلیل موجودی و سرمایه گذاری:
هدر رفتن منابع باید در همه زمان ها بررسی شود. سرمایه گذاری در کسب و کار از لحاظ سرمایه و مواد خام و موجودی و تولید تولید شده، در نتیجه باید با یکدیگر اعتبار داده شوند. نسبت میزان تلفات، کم بودن کالاهای به پایان رسید و محصولاتی که در نهایت در بازار فروخته می شوند، شاخص کلیدی عملیات تجاری هستند. این شرکت باید مراقب باشید که اعداد نشان دهنده تفاوت های بزرگی در بین آنها باشد.

4. هزینه های بررسی:
همیشه به هزینه های کسب و کار توجه داشته باشید. اگر آنها همیشه در حال افزایش هستند، از سران عملیاتی بپرسید چرا اینطور است و چگونه می توان آنها را محدود کرد. به این اعداد عمیق تر بروید تا متوجه شوید که هزینه های یک بار یا یک روند برگشت پذیر نیستند.

5. تجزیه و تحلیل بدهی ها و سرمایه:
وام های شرکت، نسبت سهام سهامداران و سرمایه مالک را بررسی کنید. هرچه بیشتر قرض بگیرید، علاقه بیشتری به پرداخت آن دارید. حقوق صاحبان سهام بزرگتر، این احتمال است که شما ممکن است کنترل کافی برای شرکت نداشته باشید و این احتمال وجود دارد که شما مجبور به پرداخت سود سهام از زمان به زمان باشید. اعداد مالکیت برای مروجین شرکت اهمیت حیاتی دارند. هر گونه تغییر در این اعداد باید تنها با مشاوره دقیق و چشم انداز بزرگ انجام شود.
در حالی که ملاحظات کوچک مالی و حسابداری می تواند به حسابداران کسب و کار منتقل شود، مدیریت باید قادر به تجزیه و تحلیل اعداد کلیدی بر مبنای دوره ای باشد و نتیجه های منطقی در مورد سلامت اقتصادی کسب و کار به دست آورد. آنها باید بدانند که چگونه امور مالی کار می کنند، موارد مهم هستند و کدام یک از آنها نیست. آنها باید بتوانند در مورد جنبه های حیاتی پرسش های هوشمندانه ای را انجام دهند تا بدانند که آیا کسب و کار به شکل خوب است یا خیر. اگر اینطور نیست، مدیریت باید بتواند سریعا اقدام کند.

 

پربازدیدترین مقالات سافت گزین