سافت گزین

انتخاب نرم افزار را ساده کرده ایم

​امروز با توجه به محدوده وسیعی از برنامه های حسابداری موجود برای کسب و کارهای کوچک و متوسط ، از زمانیکه پول کسب و کار شما به دست می آید، راحت تر است که بتوانید اطلاعات دقیقی از خود کسب کنید.

در حالی که نرم افزار حسابداری و حسابداری ساده تر برای کسب و کارهای کوچک ساخته شده است، همچنین اشتباهات حسابداری را از اشتباه دسته بندی معامله برای انجام همه حسابداری خود – بسیار شایع است.

 برخی از اشتباهات حسابداری جزئی و ناچیز هستند و زمانی که آنها به طور ناگهانی متوجه کسری در کسب و کار شما هستند، آسان برای تصحیح است. اما دیگران جدی تر هستند و می توانند بر سلامت مالی کسب و کار تاثیر بگذارد.

با گذشت زمان، اقدامات ضعیف حسابداری می تواند واقعیت سلامت مالی شرکت شما را تحریف کند. در موارد شدید، اشتباهات حسابداری مکرر و شیوه های حسابداری بد می تواند کسب و کار شما را به سمت ورشکستگی یا مدیریت شرکت هدایت کند.

در این مقاله، ما هشت مورد از شایع ترین خطاهای حسابداری کسب و کار را بررسی می کنیم و توضیح می دهیم که چگونه می توانند مسائل مربوط به کسب و کار شما را کوچک و معقول ایجاد کنند.

1. فرض کردن سود همیشه به معنی جریان نقدی است

شما فقط معامله 50،000 دلاری را که شرکت شما سه ماه طول می کشد را تحمل خواهید کرد. این مبلغ به هزینه 20،000 دلار برای سرمایه گذاری در پروژه می پردازد، بنابراین قبل از هر چیزی مبلغ 30،000 دلاری را در این قرارداد رزرو می کنید.

اشتباه بزرگ؛ چه اتفاقی می افتد اگر معامله، به جای سه ماه، به مسئله ای می انجامد که سه ماه دیگر تاخیر ایجاد می کند؟ هزینه های شما افزایش می یابد، هزینه های 20،000 دلار تخمین زده می شود نادرست؟

وسوسه انگیز است که هر قرارداد را به عنوان درآمد هر زمان که اتفاق می افتد بنویسید. پس از آن، درآمد جدید برای کسب و کار شما است. اما انجام این کار می تواند باعث شود که شرکت شما سالم تر از آن چیزی باشد که واقعا وجود دارد و به شما یک تصویر تحریف شده از وضعیت واقعی شرکت شما می دهد.

همچنین ببینید: تفاوت بین پول نقد و سود

2. سیستم حسابداری کافی نیست

کلید حسابداری موثر همه چیز را ضبط می کند. از معاملات کوچک تا پرداخت های بزرگ از مشتریان، مهم است که اطمینان حاصل شود که همه چیز در حساب شما ثبت شده و به درستی طبقه بندی شده است.

مهم نیست که چگونه شرکت کوچک شما ممکن است، حسابداری به طور جدی به شما یک تصویر دقیق و قابل اطمینان از سلامت شرکت شما می دهد، به شما اجازه می دهد دقیقا مشخص کنید که چه مدت (یا ضعیف) در یک دوره مشخص انجام داده اید.

از طبقه بندی انواع مختلف دارایی ها و وظایف به درستی برای انجام بررسی ماهانه  حساب های خود، ایجاد یکسیستم حسابداری و حسابداری جدی برای کسب و کار شما، کلید حفظ آن از لحاظ مالی امن است.

همچنین ببینید: ورق تقلب حسابداری کارآفرین

3. عدم مشخص کردن کارکنان و پیمانکاران

آیا کسب و کار شما دارای کارمندان است؟ اگر چنین است، آیا آنها کارکنان کسب و کار شما هستند یا افرادی که در قرارداد استخدام کرده اید؟ بین کارمند و پیمانکار یک تفاوت بزرگ وجود دارد – تفاوتی که باید روی آن حساب کنید.

درک تفاوت بین یک کارمند و یک پیمانکار، و همچنین پیامدهای حسابداری این تفاوت را برای جلوگیری از کسب و کار شما ضبط حساب های نادرست آن  ضروری است.

4. مدیریت تمام حسابداری خود در خانه

آیا تمام حسابداری خود را در خانه اداره می کنید؟ هنگامی که یک شرکت بسیار کوچک با درآمد محدودی را اداره می کنید، می توانید با پرداختن به حسابداری خود به خود، وسوسه شوید.

در حالی که مراقبت از حسابداری ممکن است یک راه عالی برای صرفه جویی در پول به نظر می رسد ، در واقع می تواند هزینه های کسب و کار خود را مشخص کنید. یک حسابدار هزینه های بیشتری نسبت به مدیریت حساب های خود دارد، همچنین پول شما را ذخیره می کند.

از کسر مالیاتی که شما در مورد اشتباهاتی که در شرکت خود دشوار است اما برای متخصص قابل توجه است اطلاع ندارید، مدیریت تمام حسابداری خود در خانه باعث می شود که شما فرصت برای صرفه جویی در هزینه داشته باشید.

5. عدم تطابق کتاب با حساب های بانکی

مهم است که کسب و کارتان حسابهای خود را مرتبا مرتب کند. تصدیق کردن فرآیند بررسی این است که یک توازن حساب در حسابهای شما دقیق و صحیح است، و اطمینان حاصل کنید که با تعادل واقعی حساب بانکی شما منطبق است.

از زمان به زمان، هزینه های کوچک و هزینه ای که ممکن است راجع به آن زمان فکر نکنید، می تواند بدون ثبت نام باشد. حسابداری خود را با حساب های پرداختی کسب و کار خود به اشتراک بگذارید – به شما اجازه می دهد وضعیت مالی خود را با دقت بررسی کنید.

بنگاه های کوچک همیشه باید در هر ماه  حساب های خود را با هم هماهنگ کنند تا اطمینان حاصل شود که تمام معاملات آنها با دقت ضبط می شوند و مانع از خروج آنها از وضعیت واقعی حساب هایشان نمی شود.

6. فراموش کردن برای ثبت معاملات کوچک

کسب و کار شما چگونه معاملات کوچک خود را مدیریت می کند؟ این بسیار آسان است که پول نقد خرده فروشی را به عنوان غیر ضروری در نظر بگیرید، اما ضروری است که کسب و کار شما رکوردی از تمام هزینه های آن را داشته باشد، مهم نیست که چقدر ناچیز است.

در محیط های خرده فروشی بسیار مهم است، جایی که بسیاری از تراکنش ها بر اساس پول نقد هستند. همچنین مهم است که ضبط معاملات کوچک مانند پرداخت هزینه تحویل پستی، حتی اگر هزینه ناچیز باشد. در بالای معاملات کوچک قرار می گیرد و مدیریت بزرگتر آن بسیار ساده تر می شود. با نگه داشتن سابقه معاملات کوچک، شما قادر خواهید بود به راحتی مدیریت کتاب های خود را به عنوان شرکت خود را رشد می کند و تعداد معاملات افزایش می یابد

7. ارتباطات ضعیف با کتابفروشی شما آیا کتابفروشی خود می داند که در کسب و کارتان چه چیزی اتفاق می افتد؟ مهم است که کسب و کار شما اطلاعات کامل معاملات خود را نگه می دارد و حتی بیشتر مهم است که این اطلاعات به طور واضح برای حسابداری ارتباط برقرار شود. به عنوان مثال اشتباهات کوچک مانند خرید محصولات یا خدمات، مخصوصا کسانی که با هزینه های تکراری ماهانه ثبت می شوند، و گزارش آن به حسابرس شما نمی تواند پایان یابد بالا آوردن مشکلات جدی و کارهای اضافی زیادی را به سمت خط می اندازد. همچنین به طور واضح ارتباط برقرار کردن با کتابفروشی خود، نگه داشتن مدارک کاغذی از تمام معاملات، اینکه آیا رکورد دیجیتالی شده یا در غیر این صورت، نظارت بر تمام درآمد و هزینه های شما را آسان تر می کند.

8. اختصاص بودجه روشن به هر پروژه آیا شرکت شما شروع به پروژه بدون اختصاص هر یک از بودجه روشن است؟ رفتن به یک پروژه بدون درک اینکه چقدر می تواند به هزینه شرکت شما منجر شود، یک راه آسان برای پایان دادن به هزینه های بسیار بیشتر از آنچه که در نظر گرفته شده است. همچنین برای صرفه جویی در بودجه، مشکلی برای پیشگیری از پروژه ای که به وضوح برای شما هزینه دارد شرکت بیش از آن باید داشته باشد. این می تواند باعث شود که شرکت شما هزینه های محدودی را برای پروژه هایی که بازده سرمایه گذاری را افزایش می دهد، صرف کند. همانطور که کسب و کار شما بیشتر برقرار می شود، از اینکه چقدر کسب و کار شما برای ادامه کار ضروری است، آگاه باشید. این باعث می شود که بودجه هایی را برای پروژه هایی که به اندازه کافی بزرگ هستند را برای موفقیت به وجود آورند، اما نه بیش از حد و یا ناپایدار. آیا کسب و کار شما هر گونه اشتباهات حسابداری که کارآفرینان دیگر می توانند از آن یاد بگیرند؟ آیا سوالات حسابداری بیشتری دارید؟ بگذارید در نظرات نظر بدهیم.

 

پربازدیدترین مقالات سافت گزین