سافت گزین

انتخاب نرم افزار را ساده کرده ایم

نرم‌افزار حسابداری می­ تواند ابزاری برای مدیریت‌های مالی بزرگ باشد.

تقریباً تمام فروشندگان نرم­ افزار حسابداری محصولات خود را به ابر منتقل کرده‌اند و خدمات مبتنی بر اشتراک برخط را با ویژگی­ های پیشرفته و قیمت­ مناسب ارائه می­ دهند.

کسب‌وکارهایی که بیشتر از 50 کارمند دارند، به‌طورمعمول نیاز به بسته­ های پیشرفته ­تر حسابداری دارند که می­توانند حساب­ های ورودی دوگانه را که شامل حساب­ های دریافتنی، حساب­ های قابل پرداخت و قابلیت­های اصلی لجستر هستند، انجام دهند. سایر ویژگی­ های موجود در ارائه خدمات پیشرفته عبارت‌اند از: حقوق و دستمزد، دسترسی چند کاربره، تبدیل ارز، زمان و صورتحساب، ردیابی موجودی، مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، تجزیه‌وتحلیل و… (به‌عنوان‌مثال در  QuickBooks)

در اینجا مزایای اصلی استفاده از نرم‌افزار حسابداری  یک کسب‌وکار کوچک آورده شده است:

1) بی‌عدالتی

آیا شما در حال انجام یک عملیات خرده‌فروشی هستید که در آن هر معامله الکترونیکی به‌صورت الکترونیکی وارد می­شود و یا یک مشاور شخصی هستید که در آن شخصاً هر دو هفته یک‌بار وارد معاملات خود می­شوید؛ نرم‌افزار حسابداری کسب‌وکار کوچک، ورود اطلاعات  را برای شما تسهیل نموده و شمارا به یک جریان در حال حرکت متصل می­کند.

شما شانس بسیار خوبی برای رفع نقص جریان نقدی یا مشتری دارید که یک مشکل اعتباری جدی را از فردی که کسب‌وکار کوچکی را انجام داده است، صرفه‌جویی کنید و می­توانید در انتهای یک سال یا سالیانه، تمام رسیدها و فاکتورها را در یک کشو قرار دهید.

2) تحرک

نرم‌افزار حسابداری مبتنی بر ابر به شما این امکان را می­دهد که بتوانید به حساب­های تجاری خود بدون محدودیت فضا و زمان دسترسی پیدا کنید. امکان پشتیبانی از مرورگرهای رایج وب هم وجود دارد. اکثر فروشندگان نرم‌افزار حسابداری برخط را با برنامه­های iPhone / iPad و Android ارائه می­دهند. برخی از امکانات این نرم ­افزارهای برخط عبارت‌اند از:

  • ارسال فاکتور به طور مستقیم از دستگاه تلفن همراه
  • مشاهده اطلاعات مشتری، هزینه یا فاکتور
  • ضبط هزینه­ ها به سرعت و پیوست­ های ضمیمه
  • ردیابی زمان پرداخت
  • ورود و نمایش اطلاعات تماس مشتری جدید
  • توانایی اجازه دسترسی مستقیم به حسابداران از طریق نرم ­افزار آنلاین به اسناد حسابداری
  • انتقال الکترونیکی فایل­ ها و…

3) یکپارچه­ سازی

با استفاده از نرم‌افزار حسابداری، بسیاری از جنبه­ های مدیریت مالی کسب‌وکار شما یکپارچه می­شوند، زیرا شما قادر خواهید بود وظایفی نظیر مدیریت موجودی، صورتحساب، حقوق و دستمزد و حتی برخی از جنبه­ های مدیریت ارتباط با مشتری در برنامه نرم‌افزار حسابداری خود انجام دهید. یکپارچه­ سازی باعث صرفه‌جویی در زمان و پول شما شده و مجبور نیستید برای خرید برنامه­ های نرم­ افزاری مجزا برای کارهایی مانند فاکتور مشتریان اقدام نمایید

4) ساده نمودن تطبیق مالیات

علاوه برنشان دادن چگونگی پرداخت مالیات بر صورت حساب­ های خاص، نرم‌افزار حسابداری کسب‌وکار کوچک نیز به شما اجازه می­دهد تا گزارش­ هایی را تهیه کنید که نشان می­دهد چقدر یک مالیات خاصی که کسب‌وکارتان در طول زمان مشخصی پرداخت کرده است، نیاز به تکمیل و ارسال فرم‌های موردنیاز دولت دارد.

5) فراهم نمودن ابزار تجزیه‌وتحلیل

داشتن نرم‌افزار حسابداری تجاری خوب مانند داشتن یک مشاور مالی داخلی خوب است. گزارش‌های قابل تنظیم به شما اجازه می­دهد که جنبه­ های مختلف کسب‌وکار کوچک خود را تجزیه‌ و تحلیل کنید و اطلاعاتی را که برای تصمیم­ گیری بهتر مالی لازم دارید را ارائه دهید. گزارش‌های از قبیل خلاصه­ های صورتحساب نشان می­دهد کسب‌وکار شما در چه وضعیتی قرار دارد.

6) دقت

ازآنجایی‌که نرم‌افزار حسابدارییک کسب‌وکار کوچک، بسیاری از محاسبات لازم را برای شما انجام می­دهد، اطلاعات مالی شما دارای سطح بالایی از دقت خواهد بود.

 

نرم‌افزار حسابداری دسترسی و ارائه اطلاعات دقیق ­تر را آسان می‌کند. اگر

  • نیاز به آدرس پستی یک تأمین‌کننده دارید؟
  • اینکه مشتری آخرین پرداختی را در یک حساب برجسته انجام داده است؟
  • میزان سهام شما در بورس اوراق بهادار تهران چقدر است؟
  • این دقت را می­توان به‌وسیله یک نرم‌افزار حسابداری تحصیل نمود.

 

منبع مطلب: قیاس

پربازدیدترین مقالات سافت گزین